ESTRUCTURACIÓ DEL TEMPS DE MIGDIA:

2a. Part

Per tal de culminar amb aquesta segona part del blog que quedava pendent, a continuació us presentem quin ha sigut el planning d'activitats que aquest curs escolar hem proposat durant el temps de migdia. Aquestes són les activitats o opcions de joc i els dies de la setmana que s'ha fet cadascuna:

- Aula tranquil·la: habilitem l'aula de primer, la més propera a la pista, perquè els infants tinguin la possibilitat d'optar per un tipus de joc més relaxat com per exemple, jocs de taula, dibuixar o inclús avançar feina acadèmica. L'aula tranquil·la l'hem fet de dilluns a dijous.

- Futbol: vam optar per regular el futbol ja que habitualment sol ser una de les principals fonts de conflictes. Així que vam limitar la seva pràctica a dos dies. Dilluns i dimecres.

- Jocs alternatius: per tal de complementar la resta de dies amb alguna pràctica físico-esportiva, els dimarts i els dijous els infants han tingut la possibilitat de fer jocs amb pilota de plàstic, com per exemple els camps cremats, que els hi encanta.

- Bosquet: una opció pels més aventurers. El bosquet és un espai que t'ofereix unes possibilitats de joc diferents i privilegiades, ja que no tothom pot gaudir de la natura dins la seva pròpia escola. Els dimecres i els divendres, els infants tenen la possibilitat d'anar-hi, això sí, l'entrada és limitada. Es reparteixen 15 gomes a mode de polsera i si el nombre de nens/es és superior, la resta ha d'esperar el seu torn, ja que és un espai complicat de vigilar per part del monitor si el nombre de nens/es és excessiu.

- Competicions esportives: els divendres els hem destinat a la pràctica esportiva. Cada trimestre hem fet una competició d'un esport diferent. El primer trimestre vam fer el Pitxi, el segon vam fer el Voleibol i el Tennis taula i l'últim trimestre, el Corfbol. Sempre vam procurar que els equips estiguessin compostos per nens/es de diferents cursos, per tal de fomentar la cohesió entre classes. 

- Tallers: els dimarts i els dijous, els infants també tenen la possibilitat de participar dels tallers proposats pels monitors. La temàtica, a inici de curs, estava relacionada amb les manualitats i tallers a partir de materials reciclats. Un cop consensuats els dies internacionals que hem fet durant el curs, vam optar per vincular els tallers amb el dia internacional de cada trimestre. Així doncs, tant el primer com el segon trimestre, així com el tercer, vam fer el dia del Marroc, de la Xina i de Grècia, respectivament. En el cas de la Xina, per exemple, moltes de les manualitats i tallers anaven adreçades a conèixer la seva cultura, costums i tradicions, i inclús a construir complements típics de les vestimentes tradicionals.

Aquests són alguns dels tallers i activitats que vam fer pel dia internacional del Marroc:(24/11/17)

Tatuatges de henna                                                Pòrtic típic de l'arquitectura del Marroc
                                                




                        



Algunes de les manualitats que vàrem fer durant el segon trimestre pensant en la celebració del dia internacional de la Xina: (23/02/18)

Drac tradicional xinès
                                           
                                          Pai-pai xinès



I aquestes són algunes de les activitats proposades pel dia internacional de Grècia (25/05/18). S'han anat fent al llarg del tercer trimestre i cada monitor, la setmana que li tocava taller, ha triat una d'aquestes manualitats o elements de decoració per anar-los fent amb els nens/es. Aquest és el resultat:

   Columnes gregues de decoració                    Photocall amb la vestimenta tradicional             
                                     

 


Per altra banda, en ocasions o festivitats especials i assenyalades com Nadal o Sant Jordi, els tallers els vam relacionar amb els elements més representatius d'aquestes tradicions.

Caga-tió fets amb taps de suro              Roses de Sant Jordi fetes amb goma eva

                                                                                                           

Amb l'inici de la Jornada Intensiva i tenint en compte que els tallers els vàrem acabar tant bon punt vam fer l'últim dia internacional del curs, hem variat una mica el planning d'activitats. En el lloc dels tallers, hem obert el gimnàs perquè els nens/es puguin jugar amb els matalassos i les espatlleres. El funcionament pel que fa al nombre de nens/es, l'hem fet igual que amb el bosquet, és a dir, un màxim de 15 polseres, donat que és un espai reduït, i la resta d'infants que vulguin participar han d'esperar el seu torn. 






Comentaris

Entrades populars